Wat wij doen‎ > ‎

Chirurgische verrichting

Uw huisartsen voeren kleine chirurgische verrichtingen uit, zoals het plakken of hechten van wonden en het verwijderen van moedervlekken, wratten, talgklieren etc. Dit gebeurt meestal onder een plaatselijke verdoving door middel van een injectie. Het inspuiten van de vloeistof voelt wat branderig aan. Na de verdoving voelt u geen pijn meer, wel voelt u dat de arts bezig is. De behandeling neemt ongeveer twintig minuten in beslag.

Hechtingen

Eventuele hechtingen worden na 7 tot 10 dagen verwijderd. U maakt daarvoor een afspraak bij de assistente.

Nader onderzoek

Verwijderd materiaal wordt meestal nader onderzocht. Het materiaal wordt daarvoor opgestuurd naar een pathologisch laboratorium.
2 Weken na de behandeling kunt u de praktijk bellen voor de uitslag: 0341 - 422214, tussen 11.00 – 17.00 uur.

Wat te doen bij napijn of problemen?

Bij eventuele napijn mag u een pijnstiller nemen, bij voorkeur Paracetamol. Bij problemen, zoals een nabloeding, hevige pijn of tekenen van een ontsteking, neemt u contact op met de praktijk.

Enkele belangrijke opmerkingen

Als u bloedverdunnende middelen gebruikt dient u dit vooraf aan de arts te melden, zelfs bij voorkeur bij het maken van de afspraak. Meestal hoeven de bloedverdunners niet te worden gestaakt. Indien dit wel het geval is kunt u de dag na de ingreep weer starten met de bloedverdunners. Indien u onder controle staat van de trombosedienst, dient u deze in te lichten.
Sommige patiënten hebben bij operaties antibiotica nodig i.v.m. hartafwijkingen e.d.. Als dit bij u het geval is, meld dit dan van te voren aan de arts. Geef aan of u een allergie heeft, (jodium, rode pleister e.d.)! Een mogelijk gevolg van de ingreep is een bloeduitstorting, vooral bij een ingreep in het gezicht, waarbij meestal ook een zwelling optreedt. Een complicatie is een infectie, die zich uit door pijn, zwelling, roodheid en pus uit de wond.